
2024. gadā Erasmus+ Maza mēroga partnerības projekts Nr. 2024-2-LV01-KA210-VET-000280127 “Vadības un administrēšanas jomas profesionālo izglītības programmu pilnveide, ieviešot un pielietojot mākslīgā intelekta, digitālo resursu rīkus un to alternatīvas mācību procesā”.
Attīstoties dažādiem digitālajiem rīkiem, t.sk. mākslīgajam intelektam, Alberta koledžas Vadības, administrēšanas un nekustamo īpašumu pārvaldības studiju virzienam ir nepieciešams sekot līdzi jauninājumiem, lai studējošajiem piedāvātu visjaunāko un aktuālāko studiju procesā. Projekts sniegs iespēju ieviest jaunākos digitālos un mākslīgā intelekta rīkus mācību programmas saturā, tādējādi pilnveidojot un attīstītot šo studiju virzienu.
Projekta mērķis ir - iesaistot starptautiskus nozares profesionāļus – praktiķus, izpētīt, ieviest un pielietot mūsdienīgus inovatīvus, starptautiski izmantojamus un mākoņvidē vai brīvpieejas resursos balstītus mākslīgā intelekta un digitālos rīkus un to alternatīvas vadības un administrēšanas jomas profesionālo izglītības programmu pilnveidei, veicinot digitālo pārveidi izglītības iestādēs, spēju strādāt ar inovatīviem rīkiem starptautiskā līmenī (gan izglītības iestāžu personālam, gan studējošajiem) no jebkuras valsts vai reģiona, nodrošinot indivīda iekļaušanos inovatīvā studiju procesā un starptautiskajā darba tirgū.
Projekta realizācijas laiks: 18 mēneši no 01.01.2025. līdz 30.06.2026.
Kopējā projekta summa: 60 000 EUR.
Projekta sadarbības partneris ir J.J. Strosmaijera Osijekas Universitāte Horvātijā. Kopā ar sadarbības partneri tiks realizētas vairākas projekta aktivitātes:
- Alberta koledžas akadēmiskā personāla apmācības Horvātijā;
- Pētījuma izstrāde un digitālā materiāla izveide par digitālo, mākslīgā intelekta rīku un programmu aktualitātēm biznesa vidē un to pielietošanu studiju procesos;
- C daļas studiju kursa izstrāde 3 ECTS apjomā un tā realizācija Vadības, administrēšanas un nekustamo īpašu pārvaldības studiju virziena studiju programmās;
- Konferences organizēšana Alberta koledžas mācībspēkiem un studējošajiem par digitālo rīku, mākslīgā intelekta rīku un to alternatīvām biznesa vides un studiju procesos;
- Internacionālas konferences organizēšana projekta noslēgumā par projekta ietvarā veikto pētījumu un iegūtajiem rezultātiem.
Par J.J. Strosmaijera Osijekas Universitāti:
Tā ir dibināta 1975. gadā, savukārt Ekonomikas un biznesa fakultāte Osijekā (EFOS) - tās vecākais biedrs – dibināta 1961. gadā. J.J. Strosmaijera Osijekas Universitāte ir izglītības iestāde, kas savieno zinātnisko pētniecību, māksliniecisko jaunradi, mācīšanu un studijas, lai attīstītu zinātni, profesiju un mākslu, tā sagatavo studentus profesionālam darbam, balstoties uz zinātnes atziņām un metodēm, kā arī māksliniecisko vērtību. Osijekas Ekonomikas un biznesa fakultātes (EFOS) profesori ir intensīvi iesaistījušies ES finansētos projektos, kas saistīti ar uzņēmējdarbību un uzņēmējdarbības izglītību.
Vairāk informācijas par universitāti: https://www.unios.hr/
Par Erasmus+ partnerības projektu
Erasmus+ Partnerības sadarbībai atbalsta starptautiskās sadarbības pieredzes gūšanu, partneru tīklu veidošanu, kapacitātes stiprināšanu un augstas kvalitātes inovatīvu rezultātu radīšanu izglītības un mācību jomā. Partnerības sadarbībai atbilstoši organizāciju un projekta ideju specializācijas jomai un struktūrai paredz divu veidu partnerības: sadarbības partnerības un maza mēroga partnerības.
Vairāk informācijas par partnerību: https://erasmusplus.lv/maza-meroga-partneribas?tab=collapse-1240
Ziņas
Projekta ietvaros apgūtie digitālie rīki palīdz pilnveidot Alberta koledžas studiju kursus
Erasmus+ Maza mēroga partnerības projekta Nr. 2024-2-LV01-KA210-VET-000280127 “Vadības un administrēšanas jomas profesionālo izglītības programmu pilnveide, ieviešot un pielietojot mākslīgā intelekta, digitālo resursu rīkus un to alternatīvas mācību procesā” ietvaros 2025. gada 29. maijā studiju programmas “Uzņēmējdarbība”, “Digitālais mārketings”, “Pasākumu producēšana”, “Cilvēkresursu vadība”, “Tiesību zinības” studenti e-vidē, studiju kursa “Lietišķā informātika” ietvaros tika iepazīstināti ar digitālo rīku Tableau un Instatext sniegtajām iespējām.
Savukārt, 2025.gada 31.maijā apmācības tika organizētas arī klātienē. Klātienes mācībās studenti ne tikai apguva rīkus Tableau un Instatext, bet papildus iesaistījās praktiskajā meistarklasē “Digitālo rīku smilšu kaste”, kuras ietvaros nostiprināja zināšanas un prasmes online teksta redaktoru, prezentāciju (Canva) un aptaujas rīku (Google forms) lietošanā.
Abās norises dienās kopumā tika iesaistīti 42 studējošie. Apmācības vadīja: ERASMUS + projekta Nr. 2024-2-LV01-KA210-VET-000280127 dalībniece, docētāja, Sandra Tetere. Kopumā studenti bija pārsteigti par Tableau funkcionalitāti un intuitīvo lietojumu, aizstājot sarežģīto MS Excel Pivot Table.
Alberta koledža izsaka pateicību sadarbības partnerim: J.J. Strosmaijera Osijekas Universitātei (Horvātija) par līdzdalību digitālo rīku atlasē, pilnveidojot mācību saturu, atbilstoši starptautiskā darba tirgus prasībām.
Vairāk informācijas par partnerību: https://erasmusplus.lv/maza-meroga-partneribas?tab=collapse-1240
Alberta koledžas pārstāvji apgūst digitālos rīkus Horvātijā
No 6. līdz 9. maijam Alberta koledžas pārstāvji viesojās Osijekā, Horvātijā, kur piedalījās četru dienu apmācībās Erasmus+ maza mēroga partnerības projekta ietvaros. Mācības norisinājās J.J. Strosmaijera Osijekas Universitātes Ekonomikas un biznesa fakultātē ar mērķi uzlabot profesionālās izglītības programmas vadības un administrēšanas jomā, integrējot mākslīgā intelekta un digitālos rīkus mācību procesā.
Apmācību laikā dalībnieki piedalījās dažādās aktivitātēs — sākot no pieredzes apmaiņas sesijām par Alberta koledžas studiju procesu un attālināto mācību nodrošināšanu, līdz praktiskām nodarbībām par tādiem digitāliem rīkiem kā MS Dynamics NAV, Tableau un OpenProj. Interesentiem dalībnieku sesijām bija iespēja pieslēgties arī attālināti (gan personāla pārstāvjiem, gan studējošiem), tādējādi vairojot apmācību pieejamību.
Tika apspriestas arī aktuālās tendences digitālo un mākslīgā intelekta rīku izmantošanā augstākajā izglītībā. Īpašu uzmanību piesaistīja uzņēmuma Zaudin izstrādātā lietotne “Berry - HR On The Go”, kā arī interaktīvā “Digital Tool Sandbox” sesija, kur dalībnieki praktiski apguva dažādus māklsīgā intelekta un digitālos rīkos un pēc tam iepazīstināja pārējos dalībniekus ar šo rīku priekšrocībām.Vizītes laikā norisinājās arī projekta pētniecības grupas tikšanās, kur tika plānots turpmākais darbs pie pētījumu izstrādes un datu publikācijām.
Dalība šajās apmācībās Alberta koledžai sniedza vērtīgas zināšanas un praktiskas iemaņas digitālo un mākslīgā intelekta rīku pielietošanā izglītībā. Tika iegūtas jaunas idejas mācību satura modernizēšanai, kā arī veicināta starpinstitucionāla sadarbība ar Horvātijas universitāti. Apmācības palīdzēs stiprināt koledžas konkurētspēju, vēl vairāk stiprinot un attīstot darba tirgum atbilstošu studiju vidi. Apmācību rezultātā tika apgūti un demonstrēti ap 20 digitālo rīku, pārsniedzot sākotnēji izvirzītos mērķus.
Par projektu: Vadības un administrēšanas jomas profesionālo izglītības programmu pilnveide, ieviešot un pielietojot mākslīgā intelekta, digitālo resursu rīkus un to alternatīvas mācību procesā.
Projekta Nr. 2024-2-LV01-KA210-VET-000280127
Projekta realizācijas laiks: No 01.01.2025. līdz 30.06.2026.
Kopējā projekta summa: 60 000 EUR
Sarbības partneris: J.J. Strosmaijera Osijekas Universitāte Horvātijā
Apgūsti dažādus digitālos rīkus Horvātijā Erasmus + projekta ietvaros
No 6. līdz 9. maijam Horvātijā J.J. Strosmaijera Osijekas Universitātē notiks apmācības Alberta koledžas pārstāvjiem Erasmus + maza mēroga partnerības projekta Nr. 2024-2-LV01-KA210-VET-000280127 ietvaros.
Četru dienu laikā Horvātijas pārstāvji iepazīstinās Alberta koledžas komandu ar dažādiem digitālajiem un mākslīgā intelekta rīkiem, un programmatūrām vadības, administrēšanas, personālvadības un grāmatvedības jomā, kā arī dalīsies ar savu pieredzi digitālajos risinājumos mācību procesu ietvaros.
Aicinām pieteikties līdz 30. aprīlim Alberta koledžas studentus, kuriem ir vēlme paplašināt savu pieredzi un gūt zināšanas dažādu digitālo rīku lietošanā. Apmācībāmbūs iespējams pieslēgties arī attālināti. Dalība apmācībās tiek apmaksāta projekta ietvaros. Pieteikšanās uz apmācībām šeit: https://ej.uz/Horvatija_Erasmus
Par projektu
Projekts Nr. 2024-2-LV01-KA210-VET-000280127
“Vadības un administrēšanas jomas profesionālo izglītības programmu pilnveide, ieviešot un pielietojot mākslīgā intelekta, digitālo resursu rīkus un to alternatīvas mācību procesā”.
Projekta realizācijas laiks: No 01.01.2025. līdz 30.06.2026.
Kopējā projekta summa: 60 000 EUR
Sarbības partneris: J.J. Strosmaijera Osijekas Universitāte Horvātijā
Vairāk informācijas par projektu: https://www.alberta-koledza.lv/?parent=1767&lng=lva
Papildus informācija par braucienu:
Sandra Tetere
T: 26129496
Aizritējusi otrā projekta tikšanās par pētniecības procesu
Marta izskaņā aizritējusi otrā Erasmus+ maza mēroga partnerības projekta online tikšanās, kurā piedalījās gan Alberta koledžas, gan Horvātijas J.J. Strosmaijera Osijekas Universitātes pārstāvji, lai diskutētu par plānoto pētījumu un sagaidāmajiem rezultātiem.
Tikšanās laikā tika izklāstīts par gaidāmā pētījuma būtību – tā veidu, iesaistītajiem pētniekiem un sagaidāmajiem rezultātiem. Papildus tam tika diskutēts par gaidāmo Alberta koledžas vizīti Horvātijā un par digitālajiem rīkiem, ar kuriem tiks iepazīstināti Alberta koledžas pārstāvji.
Alberta koledžas direktore Vita Vežanova: “Mums ir prieks par mūsu sadarbības partneri - J.J. Strosmaijera Osijekas Universitāti Horvātijā, jo viņu plašā un daudzveidīgā pieredze būtiski veicinās mūsu kopīgo mērķu sasniegšanu – pilnveidot un attīstīt studiju programmas. Pētījums sniegs vērtīgu ieskatu digitālajā transformācijā izglītībā, kas ir īpaši svarīgi mūsdienu strauji mainīgajā vidē. Uzlabotās studiju programmas palīdzēs studentiem labāk orientēties jaunākajās digitālajās tendencēs un sagatavoties veiksmīgai profesionālajai karjerai.”
Par projektu: Vadības un administrēšanas jomas profesionālo izglītības programmu pilnveide, ieviešot un pielietojot mākslīgā intelekta, digitālo resursu rīkus un to alternatīvas mācību procesā.
Projekta Nr. 2024-2-LV01-KA210-VET-000280127
Projekta realizācijas laiks: No 01.01.2025. līdz 30.06.2026.
Kopējā projekta summa: 60 000 EUR
Sarbības partneris: J.J. Strosmaijera Osijekas Universitāte Horvātijā
Aizritējusi pirmā projekta tikšanās
Februāra izskaņā aizritējusi pirmā Erasmus+ maza mēroga partnerības projekta online tikšanās, kurā piedalījās gan Alberta koledžas, gan Horvātijas J.J. Strosmaijera Osijekas Universitātes pārstāvji.
Tikšanās laikā notika iepazīšanās ar projektā iesaistītajām organizācijām, dalībniekiem, katra partnera stiprajām pusēm un plānotajām aktivitātēm. Tikšanās laikā tika noteikti pirmārie darba uzdevumi, diskutēts par projekta aktivitāšu budžetu un laika termiņiem, lai efektīvi sasniegtu mērķus.
Kā nākamais solis tika izvirzīts sagatavot sadarbības līgumu starp abām iesaistītajām organizācijām, kā arī noteikt apmācību datumus, kuru laikā Alberta koledžas akadēmiskā personāla pārstāvji dosies uz J.J. Strosmaijera Osijekas Universitāti, lai gūtu ne tikai savstarpēju pieredzes apmaiņu, bet vairāku dienu garumā praktiski apgūtu digitālos, mākslīgā intelekta rīkus un programmas, ko pēc tam prakstiski varētu pielietot Alberta koledžas Vadības, administrēšanas un nekustamo īpašumu pārvaldības studiju virziena uzlabošanai.
Projekts: Vadības un administrēšanas jomas profesionālo izglītības programmu pilnveide, ieviešot un pielietojot mākslīgā intelekta, digitālo resursu rīkus un to alternatīvas mācību procesā.
Projekta Nr. 2024-2-LV01-KA210-VET-000280127
Projekta realizācijas laiks: No 01.01.2025. līdz 30.06.2026.
Kopējā projekta summa: 60 000 EUR
Sarbības partneris: J.J. Strosmaijera Osijekas Universitāte Horvātijā
Pieredzes stāsti
Projekta rezultāti