DIGITĀLAIS MĀRKETINGS
Studiju programma: Digitālais mārketings
Kvalifikācija: Tirgvedības speciālists
Programmas apjoms: 80 kredītpunkti
Studiju virziens: Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība ir akreditēts līdz 2027. gada 26. augustam.
Studiju valoda: Latviešu
Vienīgā koledžas līmeņa studiju programma Latvijā, kurā padziļināti apgūsi mūsdienās tik pieprasītās digitālā mārketinga un e-komercijas speciālista prasmes!
<
Programmas mērķis, uzdevumi, rezultāti
Studiju programmas mērķis:
Sagatavot augsti kvalificētus mārketinga speciālistus ar specializāciju digitālajā mārketingā atbilstoši ceturtā (EKI 5.) līmeņa tirgvedības speciālista profesionālās kvalifikācijas prasībām, kuri spēj sniegt ekonomiski pamatotus, radošus un sociāli atbildīgus mārketinga pakalpojumus uzņēmējiem Latvijā un Eiropas Savienībā.
Studiju programmas uzdevumi:
- Nodrošināt tādu studiju procesa norisi, kas studējošajiem sniegtu iespējas apgūt profesijā nepieciešamās zināšanas, prasmes, iemaņas un vērtības (attieksmes) atbilstoši valsts izglītības standarta, komercdarbības speciālista vai grāmatveža profesijas standarta, attiecīgo normatīvo aktu prasībām, Eiropas augstākās izglītības telpas (ESG 2015) un ANO programmā „Atbildīga menedžmenta principi izglītībā” (Principles of Responsible Management Education) vadlīnijām
- Nodrošināt studiju procesa norisi atbilstoši izglītības standartam, Latvijas normatīvo aktu, Eiropas augstākās izglītības telpas (ESG 2015) prasībām un ANO programmas PRME (Principles of Responsible Managment Education) prasībām
- Sniegt gan vispārīgas, gan specializētas zināšanas mārketinga jomā ar fokusu uz digitālo mārketingu
- Attīstīt profesionālās prasmes un iemaņas atbilstoši mūsdienu darba tirgus un sabiedrības vajadzībām
- Nodrošināt studējošo prasmju un iemaņu attīstību uzņēmumos prakses laikā, kā arī veicināt šo prasmju un iemaņu attīstību, organizējot kopīgus projektus ar darba devējiem
- Veicināt sadarbību ar citām Latvijas un ārvalstu augstākās izglītības iestādēm
- Nodrošināt studiju kvalitāti, piesaistot kvalificētus mācībspēkus un studiju procesā izmantojot mūsdienīgu metodisko, zinātnisko un materiāli tehnisko nodrošinājumu
- Veidot sociālās prasmes, sekmējot motivētu un atbildīgu attieksmi
- Veicināt analītisko domāšanu, kas ļauj risināt problēmas un pieņemt lēmumus
- Veicināt radošo domāšanu, kas ļauj efektīvi risināt problēmas un dod konkurences priekšrocības
- Orientēt studentus uz tālākās profesionālās izglītības pilnveidošanas nepieciešamību mūža garumā
Studiju programmas rezultāti:
1. Spēj parādīt vispusīgas faktu, teorijas, likumsakarību un tehnoloģiju zināšanas par mārketinga jomu, kā arī spēj parādīt specifiskas zināšanas un izpratni par digitālo mārketingu un e-komerciju
2. Spēj, balstoties uz analītisku pieeju, veikt praktiskus uzdevumus tirgvedības speciālista profesijā
3. Spēj parādīt prasmes, kas profesionālajām problēmām ļauj rast radošus risinājumus
4. Spēj pārrunāt un argumentēti apspriest praktiskus jautājumus un risinājumus ar kolēģiem, klientiem un vadību
5. Spēj ar attiecīgu patstāvības pakāpi mācīties tālāk, pilnveidojot savas kompetences
6. Spēj formulēt, aprakstīt un analizēt praktiskas problēmas tirgvedības speciālista profesijā, atlasīt nepieciešamo informāciju un izmantot to skaidri definētu problēmu risināšanai
7. Spēj piedalīties un sniegt ieguldījumu nozares attīstībā, parādīt izpratni par attiecīgās profesijas vietu plašākā sociālā kontekstā
Studiju ilgums un studiju maksa
Studiju forma |
Studiju ilgums |
Lekciju laiki |
Studiju maksa* |
Pilna laika studijas (dienas grupas) |
2 gadi |
Darba dienās*** |
995 Eur |
Nepilna laika studijas (sestdienas grupas) |
2,5 gadi |
Sestdienās*** |
995 Eur |
Nepilna laika studijas (e-studijas klātienē** = vakara grupas) |
2,5 gadi |
Darba dienu vakaros |
995 Eur |
*Studiju maksa norādīta Eur vienam semestrim
**E- studijas klātienē – tās ir studijas Jums ērtā laikā un vietā
***Daļa no lekcijām (bet ne vairāk kā ~20%) varētu tikt organizēta e-vidē.
Programmas saturs
A daļa (Vispārizglītojošie studiju kursi) |
|
Tiesību pamati |
|
Lietišķā saskarsme un etiķete |
|
Ekonomikas pamati |
|
Statistikas pamati |
|
Lietišķā informātika |
|
Uzņēmējdarbības organizēšana un plānošana |
|
Darba, vides un civilā aizsardzība |
|
Grāmatvedības pamati |
|
Personāla vadība |
|
Vadībzinību pamati |
|
B daļa (Nozares studiju kursi) |
|
Tirgzinības |
|
Tirdzniecības vadīšana un pārdošanas veicināšana |
|
Profesionālā svešvaloda (angļu) |
|
Mārketinga pētījumi un patērtētāju rīcība tirgū |
|
Reklāmas teorija un prakse |
|
Starptautiskā tirdzniecība un mārketings |
|
Mārketinga plānošana un zīmola vadība |
|
Vizuālā komunikācija |
|
E-komercija |
|
Digitālā mārketinga stratēģijas un rīki |
|
Influenceru mārketings |
|
C daļa (Izvēles studiju kursi) |
|
Sabiedrisko attiecību pamati |
|
Projektu vadība |
|
Otra svešvaloda (krievu) |
|
Digitālā satura mārketings |
|
Prakse un kvalifikācijas darbs |
|
Studiju prakse |
|
Kvalifikācijas prakse |
|
Kvalifikācijas darbs |
|
Prakse: Alberta koledžas studentiem ir paredzētas divas studiju prakses, kuras var iziet gan Latvijas, gan ārvalstu uzņēmumos. Studiju prakses vieta studentam ir jāatrod patstāvīgi. Nepieciešamības gadījumā koledža palīdz prakses vietas meklēšanā, izmantojot sadarbības partneru bāzi. Līdz šim studenti par prakses vietām ir izvēlējušies tādas organizācijas kā SIA "Domenikss", SIA "Latgales Alus", AS "Drogas", AS "Citadele Banka", SIA "Rimi Latvia" u.c.
Kvalifikācijas darbs: Diplomdarba ietvaros studenti sagatavo reālu pētījumu par nozarē aktuāliem tematiem. Alberta koledža rekomendē izmantot koledžas mācībspēku potenciālu, saņemt speciālistu bezmaksas konsultācijas un sagatavot reālu projektu (piemēram, jaunās preces sagatavošana tirgum, jaunās preces mārketinga plāna sagatavošana, uzņēmuma reklāmas kampaņas izstrādāšana, uzņēmuma mērķa auditorijas noteikšana u.c.).
Komanda
Studiju programmas direktore:
Ilze Krūmiņa, MBA, lektore.
Patlaban studē doktorantūrā. Mārketinga praktiķe ar teju 20 gadu pieredzi mārketingā. Darba pieredze: mārketinga un komunikāciju vadītāja dažādu nozaru vadošos uzņēmumos: If P&C Insurance, Rīgas Piensaimnieks, Rīgas Piena kombināts, Apotheka, Domenikss. No studentu atsauksmēm: "Zinoša un prasīga. Ļoti daudz tiek izmantoti piemēri no prakses, kas palīdz izprast vielu." Vairākkārt saņēmusi Alberta koledžas nominācijas kā labākā kvalifikācijas darba vadītāja mārketingā.
Vadošie mācībspēki:
Laura Šinka, Mg.sc.soc., lektore
Ēriks Volosovskis, Mg.pol., lektors
Kristīne Tjarve, Mg.paed., lektore
Absolventu iespējas
Mārketinga nozīme uzņēmumos un organizācijās ar katru gadu palielinās, un labi tirgvedības speciālisti ir ikviena augoša un konkurētspējīga uzņēmuma veiksmes pamats, īpaši ar attīstītām digitālā mārketinga un e-komercijas prasmēm un izpratni.
Kur varēs strādāt?
Tirgvedības speciālisti var strādāt gan privātajos uzņēmumos, gan publiskās pārvaldes iestādēs, veicot tirgus un patērētāju izpēti un analīzi, izstrādājot un īstenojot mārketinga plānu, digitālā mārketinga stratēģiju un pielietojot daudzveidīgus digitālā mārketinga rīkus. Vari sākt strādāt kā tirgvedības speciālists, kļūt par nodaļas vai departamenta vadītāju un nākotnē pat par uzņēmuma vai organizācijas vadītāju, kā arī, balstoties uz iegūtajām digitālā mārketinga zināšanām, veiksmīgi veidot pats savu uzņēmumu.
Kur varēs turpināt studijas?
Pēc koledžas absolvēšanas ir iespēja turpināt studijas kādā no Latvijas augstskolām, iestājoties vēlākos studiju semestros, piemēram, Ekonomikas un kultūras augstskolā. Ja studijas ārzemēs vienmēr ir bijušas sapnis, tad šī ir iespēja to piepildīt, pēc studijām koledžā turpinot mācības ārpus Latvijas.
Vairāk informācijas sadaļā Absolventu iespējas.
Absolventu atsauksmes
„Alberta koledžā esmu ieguvis nozīmīgas zināšanas, kuras viennozīmīgi tiks pielietotas reālā darba vidē, jo pasniedzēji māca no savas praktiskās pieredzes. Uzsvars uz uzdevumiem, kuros tiek pielietota loģiskā domāšana vairāk, nekā vienkārša informācijas iekalšana galvā, man ir palīdzējuši pamainīt domāšanu arī ikdienas dzīvē, un uz lietām skatīties racionālāk un loģiskāk,” par studiju pieredzi stāsta Kristiāns Putniņš.
Viņš ir pārliecinājies, ka lektori ir ļoti zinoši un vienmēr spēj iemācīt kaut ko "iz dzīves", jo pasniedzēji ir savas nozares profesionāļi. „Tāpat mācībspēki bija ļoti pretimnākoši un palīdzēja nokārtot parādus, kuri radās brīdī, kad slimoju.”
Pēc Kristiāna domām, Alberta koledža ir lieliska augstskola tiem, kuri nav pārliecināti, vai augstskolā iemācīsies to, ko viņiem reāli vajag izvēlētā profesijā. „2 vai 2,5 gados var iemācīties visu nepieciešamo, lai sāktu karjeru studētajā jomā,” uzsver topošais digitālā mārketinga speciālists.
„Studējot Alberta koledžā arī man, kā nozarē jau pieredzējušam cilvēkam, izdevās uzzināt daudz ko jaunu, uzklausīt citu cilvēku pieredzes un pastāstīt par savu,” par studiju pieredzi stāsta Lāsma Andersone, digitālā mārketinga projektu vadītāja lielākajā Latvijas būvmateriālu veikalu tīklā.
Studējot Digitālo mārketingu, Lāsmai ļoti paticis, ka pasniedzēji ir cilvēki, kuri ikdienā strādā nozarē, kuru pasniedz. „Manuprāt, tas ir ļoti liels bonuss, jo sniedz ieskatu ne tikai no mārketinga teorētiskās puses, bet arī no realitātes,” uzskata mārketinga speciāliste. Ikdienā Lāsma strādā par digitālā mārketinga projektu vadītāju, un viņu patīkami pārsteidzis tas, ka pasniedzēji ir informēti par aktualitātēm digitālajos rīkos un ””nesēž” uz novecojušas informācijas”.
„Alberta koledžu iesaku visiem - gan tiem, kuri tikai sāk savu profesionālo ceļu darba tirgū, gan tiem, kuri vēlas papildināt un nostiprināt savas zināšanas,” iedrošina Lāsma Andersone."