DIGITĀLAIS MĀRKETINGS
Studiju programma: Digitālais mārketings
Kvalifikācija: Tirgvedības speciālists
Programmas apjoms: 120 kredītpunkti
Studiju virziens: Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība saskaņā ar Studiju kvalitātes komisijas 2021. gada 25. augusta sēdes lēmumu ir akreditēts uz sešiem gadiem līdz 2027. gada 26. augustam.
Studiju valoda: Latviešu
Tirgvedības speciālista profesija ir piemērota gan analītiskiem prātiem, gan radošām personībām – vieni atradīs sevi datu analīzē un stratēģiju plānošanā, citi – satura radīšanā, zīmolu veidošanā un sociālo tīklu pārvaldībā. Ja saista reklāma, komunikācija, patērētāju uzvedība un digitālie rīki, šī programma būs īstā. Teorija savienota ar praksi – lai zinātu, kā sasniegt rezultātus digitālajā vidē!
Ko apgūsi?
- Izstrādāt un īstenot digitālā mārketinga stratēģijas;
- Plānot un organizēt mārketinga pasākumus digitālajā vidē;
- Vadīt sociālos medijus, SEO un PPC reklāmu;
- Analizēt datus un uzraudzīt biznesa mērķu sasniegšanu;
- Piesaistīt jaunus klientus un attīstīt uzņēmuma redzamību digitālajā vidē.
Ko darīsi?
- Veidosi saturu sociālajiem tīkliem un digitālajām kampaņām;
- Analizēsi tirgus datus un reklāmu rezultātus;
- Pielietosi SEO, Google Ads un citus digitālā mārketinga rīkus praksē;
- Plānosi un realizēsi mārketinga aktivitātes, pielāgojoties mērķauditorijām;
- Piedalīsies praktiskos projektos, simulācijās un nozares pasākumos, lai attīstītu profesionālās prasmes.
Kur varēsi iziet praksi? Vietējo un starptautisko uzņēmumu mārketinga nodaļās, digitālā mārketinga aģentūrās, interneta veikalos un e- komercijas uzņēmumos, biedrībās, pašvaldību un valsts iestādēs, bezpeļņas organizācijās. Turklāt Tev būs iespēja iegūt starptautisku pieredzi, piedaloties ERASMUS+ programmās un dodoties praksē uz ārvalstīm, par to saņemot stipendiju.
Programmas mērķis, uzdevumi, rezultāti
Studiju programmas mērķis:
Sagatavot augsti kvalificētus mārketinga speciālistus ar specializāciju digitālajā mārketingā atbilstoši tirgvedības speciālista piektā līmeņa profesionālās kvalifikācijas prasībām, kuri spēj sniegt ekonomiski pamatotus, radošus un sociāli atbildīgus mārketinga pakalpojumus uzņēmējiem Latvijā un Eiropas Savienībā.
Studiju programmas uzdevumi:
- Nodrošināt studiju procesa norisi atbilstoši izglītības standartam, Latvijas normatīvo aktu, Eiropas augstākās izglītības telpas (ESG 2015) prasībām un ANO programmas PRME (Principles of Responsible Managment Education) prasībām.
- Sniegt gan vispārīgas, gan specializētas zināšanas mārketinga jomā ar fokusu uz digitālo mārketingu.
- Attīstīt profesionālās prasmes un iemaņas atbilstoši mūsdienu darba tirgus un sabiedrības vajadzībām.
- Nodrošināt studējošo prasmju un iemaņu attīstību uzņēmumos prakses laikā, kā arī veicināt šo prasmju un iemaņu attīstību, organizējot kopīgus projektus ar darba devējiem.
- Veicināt sadarbību ar citām Latvijas un ārvalstu augstākās izglītības iestādēm.
- Nodrošināt studiju kvalitāti, piesaistot kvalificētus mācībspēkus un studiju procesā izmantojot mūsdienīgu metodisko, zinātnisko un materiāli tehnisko nodrošinājumu.
- Veidot sociālās prasmes, sekmējot motivētu un atbildīgu attieksmi.
- Veicināt analītisko domāšanu, kas ļauj risināt problēmas un pieņemt lēmumus.
- Veicināt radošo domāšanu, kas ļauj efektīvi risināt problēmas un dod konkurences priekšrocības.
- Orientēt studentus uz tālākās profesionālās izglītības pilnveidošanas nepieciešamību mūža garumā.
Studiju programmas rezultāti:
1. Spēj parādīt vispusīgas faktu, teorijas, likumsakarību un tehnoloģiju zināšanas par mārketinga jomu, kā arī spēj parādīt specifiskas zināšanas un izpratni par digitālo mārketingu un e-komerciju.
2. Spēj, balstoties uz analītisku pieeju, veikt praktiskus uzdevumus tirgvedības speciālista profesijā.
3. Spēj parādīt prasmes, kas profesionālajām problēmām ļauj rast radošus risinājumus.
4. Spēj pārrunāt un argumentēti apspriest praktiskus jautājumus un risinājumus ar kolēģiem, klientiem un vadību.
5. Spēj ar attiecīgu patstāvības pakāpi mācīties tālāk, pilnveidojot savas kompetences.
6. Spēj formulēt, aprakstīt un analizēt praktiskas problēmas tirgvedības speciālista profesijā, atlasīt nepieciešamo informāciju un izmantot to skaidri definētu problēmu risināšanai.
7. Spēj piedalīties un sniegt ieguldījumu nozares attīstībā, parādīt izpratni par attiecīgās profesijas vietu plašākā sociālā kontekstā.
Studiju ilgums un studiju maksa
Studiju forma |
Studiju ilgums |
Lekciju laiki |
Studiju maksa* |
Pilna laika klātienes studijas (dienas grupas) |
2 gadi |
Darba dienās*** |
1125 EUR |
Nepilna laika klātienes studijas (sestdienas grupas) |
2,5 gadi |
Sestdienās*** |
1125 EUR |
Nepilna laika neklātienes studijas (E-studijas)** |
2,5 gadi |
Darba dienu vakaros |
1125 EUR |
*Studiju maksa norādīta Eur vienam studiju semestrim.
**Lekcijas notiek tiešsaistē. Studentam pieejami Online studiju materiāli un lekciju ieraksti.
***Daļa teorētisko lekciju (bet ne vairāk kā ~20%) var tikt organizēta e-vidē.
Programmas saturs
A daļa (Vispārizglītojošie studiju kursi) |
|
Tiesību pamati |
|
Lietišķā saskarsme un etiķete |
|
Ekonomikas pamati |
|
Statistikas pamati |
|
Lietišķā informātika |
|
Uzņēmējdarbības organizēšana un plānošana |
|
Darba, vides un civilā aizsardzība |
|
Grāmatvedības pamati |
|
Personāla vadība |
|
Vadībzinību pamati |
|
B daļa (Nozares studiju kursi) |
|
Tirgzinības |
|
Tirdzniecības vadīšana un pārdošanas veicināšana |
|
Profesionālā svešvaloda (angļu) |
|
Mārketinga pētījumi un patērtētāju rīcība tirgū |
|
Reklāmas teorija un prakse |
|
Starptautiskā tirdzniecība un mārketings |
|
Mārketinga plānošana un zīmola vadība |
|
Vizuālā komunikācija |
|
E-komercija |
|
Digitālā mārketinga stratēģijas un rīki |
|
Influenceru mārketings |
|
C daļa (Brīvas izvēles studiju kursi) |
|
Sabiedrisko attiecību pamati |
|
Projektu vadība |
|
Digitālā satura mārketings |
|
Vai jebkurš cits studiju kurss no Alberta koledžas studiju kursu kataloga |
|
Prakse un kvalifikācijas darbs |
|
Studiju prakse |
|
Kvalifikācijas prakse |
|
Kvalifikācijas darbs |
|
Prakse: Alberta koledžas studentiem ir paredzētas divas studiju prakses, kuras var iziet gan Latvijas, gan ārvalstu uzņēmumos. Studējošie tiek mudināti prakses vietu meklēt patstāvīgi, atbilstoši savām interesēm. Nepieciešamības gadījumā koledža palīdz prakses vietas meklēšanā, izmantojot sadarbības partneru bāzi. Līdz šim studenti par prakses vietām ir izvēlējušies tādas organizācijas kā SIA "Domenikss", SIA "Latgales Alus", AS "Drogas", AS "Citadele Banka", SIA "Rimi Latvia" u.c.
Studiju laikā studējošajiem ir iespēja piedalīties Erasmus + projektā, 1-2 semestrus studējot vai strādājot praksi kādā no partneriestādēm Eiropā.
Kvalifikācijas darbs: Kvalifikācijas darba ietvaros studenti veic pētījumu par nozarē aktuāliem tematiem. Alberta koledža rekomendē izmantot koledžas mācībspēku potenciālu, saņemt speciālistu bezmaksas konsultācijas un sagatavot reālu projektu (piemēram, jaunās preces digitālā mārketinga plāna sagatavošana, uzņēmuma digitālās reklāmas kampaņas izstrādāšana, uzņēmuma mērķa auditorijas noteikšana u.c.).
Komanda
![]() |
Studiju programmas direktore: Ilze Krūmiņa, MBA, docente Studiju kursi: Mārketinga komunikācija, Influenceru mārketings |
Agita Miķelsone, Mg. sc.soc., Mg.ed.
Vairāk nekā 20 gadu pieredze personāla vadības jomā valsts pārvaldē, vadītājas amatā un 15 gadu pieredze lektora amatā. Piedalījusies gan starptautiskos projektos, gan projektos Latvijā personāla vadības un ētikas jomā. 2021. gadā apguvusi profesionālās pilnveides izglītības programmu "′Digitalās prasmes (personām ar priekšzināšanām) attālināto mācību nodrošināšanā"′ Eiropas Tālmācības vidusskolā.
Studiju kursi: Personāla vadība
Aija Leitāne, Mg.iur
Stažēšanās Vācijā Hanoverē, darbi kā TIESNESE, VIRSPRoKURoRE LTV personāla juridiskā departamenta vadītāja, docente vairākās augstskolās, bakalauru, maģistra darbu vadītāja un recenzente.
Studiju kursi: Tiesību pamati
Inga Milēviča, Mg.philol.
Vairāk nekā 100 publikāciju autore, referente vairāk nekā 70 konferencēs, starptautisko zinātnisko rakstu krājumu recenzente un kolēģiju locekle, vairāku mācību līdzekļu autore, grāmatas „Veiksmes retorika” (Rīga: Burtene, 2019) autore. Vadījusi korporatīvos seminārus Latvijas Saeimas darbiniekiem, Lauku atbalsta dienesta darbiniekiem, Valsts ieņēmumu dienesta darbiniekiem, Latvijas Dzelzceļa vadītājiem, RTU darbiniekiem, Latvijas pašvaldību darbiniekiem u. c.
Studiju kursi: Lietišķā saskarsme un etiķete
Marija Lobanova, Mg sc. soc.
15 gadi mārketingā un pārdošanā, pēdējos sešus gados izglītības jomā.
Studiju kursi: Starptautiskā tirdzniecība un mārketings, Reklāmas teorija un prakse
Santa Bitina, Bc.sc. soc.
Mārketinga speciāliste ar 8 gadu pieredzi darbā ar pasaulē pazīstamiem zīmoliem, vadu mārketinga departamentus Latvijā un Lietuvā Denim Dream veikalu grupai. Sniedzu lekcijas un konsultācijas uzņēmumiem par zīmolvedību, māretinga stratēģiju un tendencēm.
Studiju kursi: Vizuālā komunikācija
Ilze Pelša, Mg.iur.
Turpina studijas doktorantūrā Latvijas Universitātē studiju programmā “Tiesību zinātne”. Ir sertificēta datu aizsardzības speciāliste. Ikdienas darba pienākumi saistīti ar telekomunikāciju, mediju, IT, MI, personas datu aizsardzības jomu.
Studiju kursi: Tiesību pamati
Raimonda Melngaile, Dr.oec., Mg.sc.ing.
Ekonomikas zinātņu doktore. Trīs maģistra grādi: visaptverošajā kvalitātes vadībā, sociotehnisku sistēmu modelēšanā, kiberdrošības inženierijā. Vairāk kā 25 gadu praktiskā pieredze darbā gan publiskajā, gan privātajā sektorā, arī augstākās izglītības iestādēs.Pieredze gan kā jomas ekspertam, gan vadot struktūrvienības un organizācijas. Pieredze gan nacionāla, gan starptautiska mēroga projektos. Brīvi pārvalda trīs valodas.
Studiju kursi: Lietišķā informātika
Ilze Bule, Mg.sc. soc.
Maģistra grāds sociālās zinātnēs, daudzu gadu pieredze finanšu pārvaldībā valsts finansētās institūcijās.
Studiju kursi: Grāmatvedības pamati
Līga Sileniece, Mg.jur., MBA
Ieguvusi akadēmisko un profesionālo maģistra grādu tiesību zinātnēs. Guvusi ievērojamu pieredzi privātā biznesā kapitālsabiuedrību vadībā. Ilgstoši praktizējusi juridiskā darbā un 2023.gadā uzņemta zvērinātu advokātu kolēģijā. Specializācija jomas: komerctiesības, darba tiesības, ģimenes tiesības, nekustamā īpašuma tiesības, intelektuālā īpašuma tiesības, strīdu risināšana Vairāku zinātnisko publikāciju autore par tēmām darījumu pārrunas un zaļā pāreja.
Studiju kursi: Ekonomikas pamati
Sandra Venta, Mg.oec.
Vairāk kā 10 gadu pieredze mārketingā Latvijas un Baltijas tirgū.
Studiju kursi: Tirgzinības
Ruta Grosberga, Mg.sc. soc.
Biznesa augstskola “Turība”, profesionālais maģistra grāds uzņēmējdarbības vadībā, ieguvusi uzņēmumu un iestāžu vadītāja kvalifikāciju, EKI 5. līmenis ERAF projekta “Inovāciju granti studentiem mākslas, kultūras, ekonomikas un IT starpdisciplinārajās jomās (MaKE IT)” Alberta koledžas projekta koordinatore. Eiropas sociālā fonda (ESF) projekta “Nodarbināto personu profesionālās kompetences pilnveide” jeb Mācības pieaugušajiem lektore.
Studiju kursi: Ekonomikas pamati
Iveta Liniņa, Dr.oec.
Domtora grāds sociālajās zinātnēs, profesore. Katru gadu piedalos vismaz 5 starpt. zinātniskās konferencēs. Esmu NEP eksperte.
Studiju kursi: Tirdzniecības vadīšana un pārdošanas veicināšana
Liliāna Ozoliņa, Mg.sc.soc.
Mārketinga komunikācijas profesionāle ar vairāk kā 25 gadu pieredzi, strādājusi ar starptautiskiem un atpazīstamiem zīmoliem – vadījusi pasaules mūzikas mediju MTV Latvijā, bijusi LNT Mūzikas Video producente, vairāk kā 8 gadus bijusi mārketinga komunikācijas direktore Mercedes-Benz, strādājusi Grenardi, Squalio un EY Baltija (Ernst&Young). Lektore un konsultante mārketinga komunikācijās, publiskajā runā un radošās domāšanas tehnikā.
Studiju kursi: Mārketinga plānošana un zīmolvedība
Rita Burceva, Mg.sc.edu., Mg.arch., Mg.sc.administr.
Profesionālā pieredze gūta, nodrošinot seminārus NVA klientiem, vadot izdevniecību, strādājot par mācībspēku augstākās izglītības iestādēs, iesaistoties pētniecībā, konsultējot par karjeras vadības jautājumiem, sadarbojoties ar profesionālajām un darba devēju organizācijām (LKAAA, LDDK u.c.). Dažu desmitu publikāciju autore. Koordinatore un/vai vecākā eksperte vairākos ESF projektos izglītības jomā.
Studiju kursi: Projektu vadība
Agnis Škuškovniks, Mg.sc.comp.
"Medicīnas centra ARS" personas datu aizsardzības un IT sistēmu drošības speciālists. Latvijas personas datu aizsardzības speciālistu asociācijas biedrs. Studentu korporācijas “Fraternitas Lettica” aktīvs biedrs. Vairāk nekā 15 gadu pieredze darbā IT nozarē: programmēšana, testēšana, sistēmanalīze, datubāzu un datortīkla administrēšana, klientu serviss. Ilgstoši darbojas IT zinātnē, pētot datorzinātņu teorētiskos pamatus. Publicējis vairākas zinātniskās publikācijas, strādājis kā pētnieks Andra Ambaiņa zinātniskajā grupā un projektā „Datorzinātnes pielietojumi un tās saiknes ar kvantu fiziku”. Saņēmis Čārlza Bebidža balvu Datorzinātnē par sasniegumiem pētniecībā un datorzinātnes popularizēšanu.
Studiju kursi: Lietišķā informātika
Jolanta Dinsberga, Dr. iur.
Šobrīd izstrādā promocijas darbu saistībā ar ceļu servitūtu problemātiku doktora grāda iegūšanai. Vairāku mācību grāmatu, mācību metodisko materiālu, kā arī zinātnisko rakstu autore. Kā tiesību speciālists ir piedalījusies koncepciju, likumu un Ministru kabineta noteikumu izstrādes darba grupās, sniegusi atzinumus par dažādiem tiesību aktu projektiem. Ar referātiem piedalījusies zinātniski praktiskajās konferencēs. Vairāku gadu darba pieredze valsts pārvaldes jomā (Valsts zemes dienestā ieņemts kadastra speciālista un jurista amats), kā arī privātajā sektorā - juridiskās daļas vadītāja SIA "Juridiskais birojs – EIF”, kā arī Eiropas Pastāvīgajā šķīrējtiesā, Starptautiskajā šķīrējtiesā un Baltijas Komercdarījumu šķīrējtiesā, ieņemot tiesneses amatu. Docē un ar iegūto praktisko pieredzi jurista profesijā dalās ar studējošajiem vairākās izglītības iestādēs, lasot dažādus studiju kursus.
Studiju kursi: Tiesību pamati
Karjeras iespējas
Profesijas pieprasījums: Digitālais mārketings ir strauji augoša joma, jo arvien vairāk cilvēku ikdienu pavada tiešsaistē, bet uzņēmumi pielāgo savas stratēģijas digitālajiem kanāliem. Pieprasījums pēc speciālistiem turpina pieaugt, īpaši video satura, sociālo tīklu, automatizācijas un personalizēta mārketinga risinājumu jomās gan vietējā, gan starptautiskā līmenī.
Kur varēsi strādāt? Digitālā mārketinga un reklāmas aģentūrās, uzņēmumu un valsts iestāžu mārketinga nodaļās, e-komercijas uzņēmumos, start-up un tehnoloģiju uzņēmumos, veidot savu uzņēmumu digitālā mārketinga jomā.
Kādās profesijās? Digitālā mārketinga speciālists, SEO speciālists, sociālo mediju speciālists, PPC (Pay-Per-Click) speciālists, satura mārketinga speciālists, e-pasta mārketinga speciālists, mārketinga projektu vadītājs, zīmola komunikācijas speciālists, digitālās reklāmas mediju plānotājs, influenceru mārketinga specialists.
Absolventu atsauksmes
“Alberta koledžā es ieguvu nozīmīgas zināšanas, kuras tiešām pielietoju ikdienā,” stāsta Kristiāns Putniņš, digitālā mārketinga speciālists uzņēmumā WhatDigital. Šobrīd viņš strādā ar plašu reklāmas platformu spektru – no Google un YouTube līdz Facebook, TikTok un LinkedIn Ads.
Viņš uzsver, ka pasniedzēji mācīja no reālās pieredzes, nevis tikai teorijas. Uzdevumos bija uzsvars uz loģisko domāšanu un racionālu pieeju, kas mainīja arī viņa skatījumu ikdienā.
“Mani iedvesmoja tas, ka lektori bija savas nozares profesionāļi un vienmēr atsaucīgi – pat situācijās, kad veselības dēļ nācās kavēt studijas,” atzīst Kristiāns.
Viņaprāt, Alberta koledža ir lieliska izvēle tiem, kas vēlas iegūt praktiski pielietojamas zināšanas īsā laikā: “2–2,5 gadu laikā var iegūt stabilu pamatu un uzreiz sākt karjeru izvēlētajā jomā.”
“Lai arī jau biju pieredzējusi nozares profesionāle, studējot Alberta koledžā, ieguvu jaunas zināšanas, vērtīgu skatījumu no citiem un iespēju dalīties arī savā pieredzē.” stāsta Lāsma Andersone, digitālā mārketinga projektu vadītāja lielākajā Latvijas būvmateriālu veikalu tīklā.
Viņu īpaši uzrunāja tas, ka pasniedzēji ir aktīvi nozares profesionāļi, kuri dalās ne tikai ar teorētiskām zināšanām, bet arī ar jaunākajām tendencēm un praktisko pieredzi darbā ar digitālajiem rīkiem.
“Šeit nesēž uz novecojušas informācijas – viss ir mūsdienīgi un pielietojami darbā,” uzsver Lāsma.